HAKKIMIZDA

YAYINLAR

YAZARLAR

HABERLER

İLETİŞİM

 
 
 

SURİÇİ GALATA (İkinci Baskı)

SURİÇİ GALATA (İkinci Baskı)
Yazar: Özkan Eroğlu İstanbul içinde küçük bir İstanbul olarak görülen ve başlı başına bir tarih olan “Suriçi Galata” bölgesi ve aynı ismi taşıyan bu kitap, her şeyden önce bölgeye ve bölge üzerine araştırma yapmak isteyenlere, konuya giriş boyutunda bir hizmette bulunmayı amaçlıyor. Bu çalışmada-birebir dini yapılarla ilgisi olanlar hariç- sivil yapılara yer verilmiyor. Yanı sıra sanat tarihi açısından bir kataloglama değeri bulunan hemen her yapıya da işaret edilmeye gayret ediliyor. Böylece bu kitap, “Suriçi Galata” bölgesiyle ilgili bir tespit çalışması olarak önemli bir konuma yerleşiyor.
Celal Esad Arseven, “Eski Galata ve Binaları” isimli küçük kitabında şöyle demektedir: “Tarihçiler tüm dikkatlerini Bizans şehri üstünde toplamışlardır. Bilginler hiç bir zaman Galata’ya layık olduğu önemi göstermemişlerdir. Galata’nın tarihini yazmak için yakında çok geç olacak, çünkü tekmil Galata değişip yıkılıyor, binaları yerle bir edilip yerine tarihsel çizgileriyle hiç bir bağlantısı olmayan yapılar dikiliyor.” Bugün ise “Suriçi Galata”da gelinen durum Arseven’i fazlasıyla haklı çıkarıyor.


19,5x13,5 cm, 121 Sayfa, ISBN 978-605-83026-0-0, 70 gr Enzo kağıt, 100 TL




İSLAM SANATI

İSLAM SANATI
Yazar: Özkan Eroğlu İslam sanatı, Müslüman toplumların sanat adına ortaya koyduklarını kapsar. Böyle bir kapsamayı, en basit şekilde “mimarlık ve mimariye bağlı yapıtlar” ile “mimarlık dışı; taşınabilir yapıtlar” şeklinde ele almak olasıdır. Söz konusu bakış, ortaya konan yapıtların biçimsellikleri üzerinden oluşurken, içeriğe dönük İslam sanatının ruhunu belirleyen ise sanatçının veya zanaatçının ruhsal dünyasıdır. Bu ruhsal dünya mistik ve soyut bir dünyadır; gücünü başta kutsal kitap Kur’an’dan alır, yanı sıra çeşitli İslam teolojisine dönük kaynaklardan da beslenir. Böylece teolojik boyutun, sanata yönelik ruhsallığı etkilediği kadar, kişinin kendi ruh ve yaşadığı dünyanın tinsel boyutu da sanatla etkileşime girer.

19,5x13.5 cm, 185 Sayfa, ISBN 978-605-84133-9-9
, 70 gr Enzo kağıt, 120 TL




JOSEPH BEUYS-SANATI VE FELSEFESİNE BİR BAKIŞ (TÜKENMİŞTİR)

JOSEPH BEUYS-SANATI VE FELSEFESİNE BİR BAKIŞ (TÜKENMİŞTİR)
Joseph Beuys, İkinci Dünya Savaşı sonrasındaki sanatın en etkili ve aynı zamanda en tartışmalı sanatçılarından biri olmuştur. Heykel, yerleştirme, çizim, grafik ve performans alanlarındaki çalışmalarında şamanizmden ve Rudolf Steiner’in antropozofi öğretisinden etkiler taşıyan ezoterik ve mistik kavramları kullanmıştır. Sanatsal faaliyetlerinin yanında sanat kuramı, eğitim, sosyal felsefe ve politika alanlarında da yaptığı çalışmalarla etkili olmuştur.

19,5x13,5 cm, 119 Sayfa, ISBN 978-­605-­84133­-8­-2
, 70 gr Enzo kağıt.




SANAT ELEŞTİRİSİ NEDİR?

SANAT ELEŞTİRİSİ NEDİR?
Yazar: Özkan Eroğlu Kuramsal ve pratik boyutları olan sanat eleştirisi, yapıt ve sanatçıları incelemek, onları aydınlatmak, açıklamak ve değerlendirmektir. Eleştirmenleri, ortaya koyduklarının özü, yargılarının doğruluğu ya da derinliği açısından olduğu gibi, çözümlemede, söyleşide, tartışmada, vb gösterdikleri gayretler açısından da ele alıp değerlendirmek olasıdır. Bu kitabı, gelecek kuşaklardan da gerçek eleştirmen çıkabilsin, eleştirmenliğin sadece akademik olmakla meselenin halledilemeyeceğini genç kuşaklar anlasın ve işlerin nasıl yürüdüğü tam olarak fark edilebilsin diye kaleme aldık.



20x12 cm, 96 Sayfa, ISBN 978-605-84133-7-5
, 70 gr Enzo kağıt, 80 TL




BİR RESME NASIL BAKMALIYIZ? İKİNCİ BASKI (MATBAA BASKISI TÜKENMİŞTİR. GOOGLEBOOKS'TAN OKUYABİLİRSİNİZ)

BİR RESME NASIL BAKMALIYIZ? (İKİNCİ BASKI) (MATBAA BASKISI TÜKENMİŞTİR. GOOGLEBOOKS'TAN OKUYABİLİRSİNİZ)
Yazar: Özkan Eroğlu Bu kitabın ilk baskısını 2013 yılında yapmıştık. Şimdi ikinci baskısını gerçekleştiriyoruz. Okurdan ilgi gören bu kitabımızı, ikinci baskısı itibariyle “Resmi anlamak için kuramsal yaklaşımlar” alt başlığıyla vermeyi uygun gördük. Çünkü bu kitaba eş, yeni bir kitap daha yayınladık: “Resmi Anlamak”. “Bir Resme Nasıl Bakmalıyız?” kitabının amacı gereği yapmadığını; bol ve renkli örneklerle bir yapıt ve tarih dizgesi üzerinden “Resmi Anlamak” kitabımız; “resmi anlamak için pratik yaklaşımlar” alt başlığıyla yapıyor. Böylece “Bir Resme Nasıl Bakmalıyız” kitabı, artık eşi de olan bir kitap...
Bu kitap, ikinci baskısında içeriğini aynen koruyor. Bazı resim örneklerini yine kullanıyor, fakat yine kuramsal olanı vermek en temel amacı. Kuramsal boyuta sahip bu kitap beş temel bölümden oluşuyor; “Sanat Entelektüeli Olmak”, “Sanat ve Göz”, “Sanatın Önemli Öğretileri”, “Resim Tarihinin Ana Hatları” ve “Resmi Görmek”.


20x12 cm, 152 Sayfa, ISBN 978-605-85612-1-2
, 70 gr Enzo kağıt renkli.




KÖTÜLÜK CEMAATLERİ

KÖTÜLÜK CEMAATLERİ
“Kötülük Cemaatleri” isimli kitabı, dünyadaki gnostik bakışın felsefî boyutunu, yaşanan pratikler eşliğinde değerlendirmeye alıyor. Çarpıcı, etkili örnek ve vurgularıyla okuru ciddi şekilde düşünmeye davet ediyor. Bu düşünme, okuru gnostik felsefeye ilgi duymaya da bir çağrı niteliğinde. Farkındalık arttırmayı da amaçlayan kitap, özellikle kültür ve uygarlık tarihine bakmakta olanlara yepyeni bakış açıları kazandırabilir, hatta günlük pratiklerle, geçmiş arasında bağlantılar kurmasına da yararlı olabilir.
Zeynep Sayın, kitabıyla ilgili birçok önemli vurgusundan birinde şunu söylüyor: “…Gnostisizmin tarihsel ortaya çıkışını, bütüne duyulan güvenin sarsılmasına bağlıyor Hans Jonas. Atina’dan Auschwitz’e uzanan bir güzergâh olsa bile, her bir vatandaşa, kendi özgüllüğünü ve özgürlüğünü bahşeden ve bütünü, bu parçaların ilişkisi olarak tanımlayan Atina polis’inden sonra imparatorluk gibi büyük ve karmaşık bir kosmopolis’te buluşulduğu zaman, parça ile bütün arasındaki ilişkinin soyutlaştığından söz ediyor. Birincil amacın, parçanın ve bütünle parçaların arasındaki ilişkisinin korunması yerine bütünün varlığının korunmasına dönüştüğü noktada, bütüne duyulan inanç sarsılıyor. Sözlük anlamıyla imperatif; imperare’den, emir kipinden, buyurmaktan ve buyurganlıktan geliyor imparatorluk; ilişkisini düzenleyemediği parçalarını korumaya değil, yok etmeye yöneliyor. Cizre, Nusaybin, Gezi, Ankara, Suruç, Silvan, LGBT… Kobane’ye giden gençler, Diyarbakır baro başkanı, Suriçi vb., vb… Vicdani redçiliğin kabul edilmediği bir ülkede cepheye yollanan gençleri de bu listeye eklemek gerek. 1209 yılında kiliseye sığınmış isyankârları, halkla beraber yok eden komutan gibi: “Hepsini yakın! Tanrı kendi kullarını ayırt eder!” Kolluk kuvvetlerinden öğretmenlerine, yargıçlarından din adamlarına akıllarına güvenebileceğimiz birer özne olma özelliğini yitirerek, artık kendimizi sakınmamız gereken birer nesneye dönüşüyor böyle bir bütünün parçaları; kötülük, kendini kullanma yeteneğini göstermeyen bir aklın araçsallığından kaynaklanıyor…”

20x12 cm, 96 Sayfa, ISBN 978-605-84133-3-7
, 70 gr Enzo kağıt, 80 TL




MATISSE VE PICASSO

MATISSE VE PICASSO
Yazar: Özkan Eroğlu “Matisse ve Picasso” isimli bu kitap, öyle bilindik bir yan yanalıktan öte, “görme”, “görü” ve “durugörü” konularını iki sanatçı üzerinden ele almaya, yaptığı açıklamalarla eleştirel mekanizmayı işleterek, kendine özgü bir yorum ortaya koymaya çalışıyor. Uzunca zaman bu iki sanatçı üzerine toplanan kaynaklar, düşünmeler, hissetmelerin, bize bu çalışmayı yapma olanağı verdiğini ifade etmeliyiz.
20. yüzyılın modern sanat algısı, Matisse ve Picasso’nun yan yana konumlandırılmasına zemin hazırlamış, bu nadir durum iki sanatçının 1906’da tanışmalarıyla daha da resmî bir hal almıştır. Modern sanatın renk ve çizgi boyutlarına büyük bir zenginlik kazandıran Matisse ve Picasso, 20. yüzyıldaki modern atılımların “renk” ve “çizgi” öncüleri olarak da görülür. Picasso, sanatının hiçbir zaman bir kurama bağlanmasını istememiş, bu tip şeylere karşı çıkmış, sanat algısının kuramlaşması konusu ise, daha çok başka kimseler tarafından önerilen bir şey olmuştur. Her iki sanatçının da hemen aynı yıllarda çıkış yapmaları, aslında onların en net yan yana gelme nedenidir.
İki sanatçı renk ve çizgiden yana olan özelliklerini öne çıkararak gücünü Cézanne’ın “hemen her öğeyi geometriye indirgeyen plastik boyut” felsefesinden alır ve bu felsefe, Matisse’de renk ve kapladığı alanı, Picasso’da da çizgi ve çizginin temsil ettiği plastik alanın belirlenmesinde etkin olur. Matisse’de iç duygu gerçekliği, duygu ve düşüncenin plastik öğeler aracılığıyla dile getirilmesi söz konusudur. Picasso ise plastik öğelerin çehresini değiştirerek izleyici göz üzerinde bir matematik gerçekliğin kabulüne dek işi götürmeye çalışır.

19,5x13,5 cm, 104 Sayfa, renkli baskı, ISBN 978-605-84133-2-0
, 70 gr Enzo kağıt renkli 120 TL




MODERN SANAT- 20. YÜZYILDA (MATBAA BASKISI TÜKENMİŞTİR. GOOGLEBOOKS'TAN OKUYABİLİRSİNİZ)

MODERN SANAT- 20. YÜZYILDA (MATBAA BASKISI TÜKENMİŞTİR. GOOGLEBOOKS'TAN OKUYABİLİRSİNİZ)
Yazar: Özkan Eroğlu Kitap, 20. yüzyıldaki modern sanata dair bir şeyler söylemek istiyor. Söylemek istediğini kendine göre bir kataloglama mantığı içinde, ilgili zaman diliminin “modern” sanat ve sanatçı olguları üzerinden ele alırken, bir “20. yüzyılda modern sanatın küçük tarihi” öneriyor.
Kitabın genel amacı ve kapsamında ele alınan sanatçılar, 20. yüzyılın modern sanat algısını oluşturarak, söz konusu algıyı derinden etkileyen sanatçılardır. Bu sanatçıların en derin iz bırakanları, en kapsamlı şekilde ele alınmaya çalışılmıştır. Genişçe ele alınan sanatçılar, zaman dilimlerinin hem modern, hem de kalıcı isimleri olarak gözükenleri olarak yorumlanmıştır. Günümüze yaklaştıkça eğilim veya üslup konusunun daha çok dikkat çektiği görülecektir. Çünkü son yıllarda kişilerden çok, olaylar daha ön planda yer almakta ve sanat, ancak sansasyon ile birlikte var olabilmektedir. Artık günümüzde “yaratıcı sanatçı” bulmak oldukça zorlaşmış, neredeyse olanaksız hale gelmiş durumdadır.
Kitap, yazarının, “Sanatın Tarihi” ve “Türkiye’de Resim Sanatı” kitaplarının ardından bir devam mantığı içinde hem bir zinciri tamamlaması, hem de ülkemiz sanat tarihi ortamına sunulan bir üçlemenin oluşmasını sağlaması açısından da büyük önem taşıyor.



19,5x13,5 cm, 424 Sayfa, ISBN 978-605-84133-1-3
, 70 gr Enzo kağıt.




ARTAB RESİMLERİ (TÜKENMİŞTİR)

ARTAB RESİMLERİ (TÜKENMİŞTİR)
Yazar: Özkan Eroğlu “M. Turgul Anday’ın Artab’ları, Türkiye’deki resim sanatının modern çağdaş yapısını ilgilendiren ve ülkemizdeki modern çağdaş resim sanatı içinde bu denli yoğunlukta çeşitlemeci-varyasyon yanlısı başka bir sanatçının daha olup olmadığı konusu üzerinde de düşünmeye iter. Böyle bir durumda ülkemiz resmi içinde Nejad Melih Devrim’in sanat algısına yakın duran ve kimi zaman Anday’ın ondan daha etkili genleşmelerine tanık olduğumuzu da ifade etmemiz gerekir. Avni Lifij’in modern çağdaş resim sanatımıza kazandırdığı romantik boyut bağlamındaki halet-i ruhiye durumunun, hem de çoğul bir dil kazanarak hemen her Artab kompozisyonunda karşımıza çıktığını dile getirmek hiç de yanlış bir vurgulama olmaz. Buradan M. Turgul Anday’ın sanat algısının, bizi Wassily Kandinsky ve Rudolf Steiner’in tinsellikle ilgili tezlerine dek götürdüğünü bile rahatlıkla ifade edebiliriz.”



23x19 cm, 136 Sayfa, 978-605-84133-0-6
, 135 gr kuşe renkli baskı.




DANTE’Yİ BETİMLEMEK

DANTE’Yİ BETİMLEMEK
Kitap, Dante’yi, başyapıtı “İlahi Komedya”yı ve onu konu alan sanat yapıtlarının izini sürüyor; bir anlamda plastik sanatlar tarihinde sözü edilen izi, olanca gücüyle okurla paylaşmak istiyor. Kitabın hazırlanış nedenini de şu vurgu tüm açıklığıyla ortaya koyuyor: Voltaire “Dante Alighieri’yi herkes tanır, fakat onun başyapıtı İlahi Komedya’yı tümüyle okuyan azdır. Hiç kimse onu tümüyle okumadığı için Dante’ye daima hayranlık duyulacaktır” demekten kendini alamamıştır.
Simge Özer Pınarbaşı’nın geniş bir kaynakçayı değerlendirerek hazırladığı bu kitap, bir anlamda sanat tarihi ile edebiyatı buluşturuyor; bir sorunsallaştırmaya tabi tutuyor ve bu sorunsalın çözümlenme işlemi de kendini yine kitapta göstermesini biliyor. Bir başka deyişle kitaptaki bütün bu gelişmeleri, bir sanat tarihçisinin Dante’ye ve başyapıtına dikkat kesilmesi olarak da yorumlayabiliriz.


19,5x13,5 cm, 176 Sayfa, 978-605-84817-6-3
, 70 gr Enzo kağıt+kuşe renkli baskı 100 TL





[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13]

 
 
Copyright © 2013 tekhneyayinlari.com - Sitenin yayın hakları TEKHNE YAYINLARI'NA aittir. Kaynak göstermek şartı ile alıntı yapılabilir.