HAKKIMIZDA

YAYINLAR

YAZARLAR

HABERLER

İLETİŞİM

 
 
 

SANAT YARATICI SANAT-Özkan Eroğlu İle Görüşmeler

SANAT YARATICI SANAT-Özkan Eroğlu İle Görüşmeler
Kitap söz konusu bölüm başlıklarından oluşmakta: “Yaratıcılık nedir? Yaratıcı Kişi Kimdir? ‘Yaratıcı’ doğru terim midir? Sanat bir bilim midir?” “Farklı Yaratıcılık Alanları, Türleri ve Aralarındaki Farklar”, “Yaratıcılık Neden ve Hangi İhtiyaçtan Doğar?”, “Yaratıcı Süreçte Yaşananlar, Yapılanlar ve ‘Ben’in Beslenmesi / Yaratıcı Kimliğin Felsefesi”, “Yaratıcı - Estetik Kurallar / Yaratıcı- İçsel İhtiyaç”, “Yaratıcı - Yaratılan İlişkisi”, “Yaratıcı - Eleştiri / Yorum İlişkisi”, “Yaratıcı Kişi - Siyasal, Sosyal Ekonomik Düzen ve Gelenek”, “Yaratıcının Etkileme Yolu ya da Etkilenmemeyi Seçmesi, Yaratıcılık ve İletişim”, “Yaratı, Görsel Kültür, Tasarım / Yaratıcılığın Anlam Kayması”, “Yaratıcılığın / Yaratıcının Sonu Gelir mi?”.
Başlıkları kapsamında Tuğba Gürkök Uygur soruyor, Sanat Felsefecisi, Eleştirmen Özkan Eroğlu cevaplıyor. Soru ve cevaplar sanat tarihinden felsefeye, sosyolojiden psikolojiye, kimi zaman da sanat ortamlarının günlük yaşamlarına dönük pratik açıklama, yorum ve eleştirileri türlü yönlerden ele alıp değerlendiriyor.



20x12 cm, 208 Sayfa, 978-605-84817-9-4
, Enzo kağıt 70 gr 120 TL




PERFORMANS SANATI

PERFORMANS SANATI
Kitabın yazarı A. Göknur Gürcan, kitap hakkında şunları söylüyor:
"20. yüzyıl başındaki öncü sanatçı gösterilerinden başlayarak bugüne kadar, içinden geçtiği zaman dilimlerinin ruhuyla şekillenen performansın, görece uzun sayılabilecek tarihine baktığımızda; disiplinler arası oluşuyla, net bir zemine oturmayışıyla ve isyankâr duruşuyla, zaman zaman izleyicinin de sınırlarını fazlasıyla zorlayan örneklerle karşılaşıyoruz. Bugün dahi izleyiciyi tetikte tutuyor.”20x12 cm, 96 Sayfa, ISBN 978-605-84817-5-6, 70 gr Enzo kağıt 80 TL




MİTOLOJİDEN ALEGORİYE

MİTOLOJİDEN ALEGORİYE
Kitabın yazarı Prof. Dr. Zühre İndirkaş, kitap hakkında şunları söylüyor:
“Bu çalışmada Batı dünyasının kültürel yapısını besleyen mitosların özellikle Batı resim sanatına yansımaları ve geçirdiği anlamsal dönüşümler tartışılmaktadır. Bilindiği gibi Erwin Panofsky’ye göre sanat yapıtının salt biçim olarak ele alınıp incelenmesi onun anlaşılmasında yetersiz kalır. Biçimin yanı sıra bir de konusu, içeriği ve anlamsal boyutu vardır. Çalışmada Panofsky’nin yöntemiyle yorumlanan üç makale yer almakta. Her biri farklı bir mitolojik kimliğin betimlendiği yapıtlar, din, felsefe, sanatçının kişiliği ve çağının kültürel yapısı bağlamında değerlendirilmiştir.” 20x12 cm, ISBN 978-605-84817-3-2, 86 Sayfa, 70 gr Enzo+kuşe renkli baskı 80 TL




BAUDRILLARD'I OKUMAK

BAUDRILLARD'I OKUMAK
Yazar: Özkan Eroğlu Baudrillard’ı Okumak; kitaptaki yazıların en temel amacı, Baudrillard ile sanat ve eleştiri ilişkilerini gündeme getirip, irdelemek istemesi. Baudrillard, ilginç bir 20. yüzyıl düşünürüydü ve düşüncelerini 21. yüzyılın ilk yıllarında da ifade etmeye devam etmişti. Sıra dışıydı, düşünceleri çoğu insanı ciddi biçimde sarsıyordu. Bu tarz adamların yol göstericiliğine, onları doğru değerlendirmek kaydıyla, özellikle bizim gibi toplumların çok ihtiyacı olduğunu düşünüyoruz. 19,5x13,5 cm, ISBN 978-605-84817-0-1, 96 Sayfa, 70 gr Enzo kağıt 80 TL



SANATIN YENİDEN İNŞASI

SANATIN YENİDEN İNŞASI
Yazar: Özkan Eroğlu Sanatın Yeniden İnşası; konu ile ilgili Hanno Rauterberg şunları söyler: “Yaratıcı sanat kriter tanımaz”, “yaratıcı sanat yeni bir sunum gerektirir”, “yaratıcı sanat rahatsız eder”, “yaratıcı sanat dürüsttür”, “yaratıcı sanatın zanaat ile işi olmaz”, “yaratıcı sanat reddeder”, “herşey yaratıcı sanat olabilir” “yaratıcı sanat her zaman zor gerçekleşir”, “yaratıcı sanat eleştireldir” ve “yaratıcı sanatın iyi bir düşünceye ihtiyacı vardır”. 19,5x13,5 cm, ISBN 978-605-84817-2-5, 84 Sayfa, 70 gr Enzo kağıt 80 TL



SANATTA DERİN HİSLENMENİN FELSEFESİ

SANATTA DERİN HİSLENMENİN FELSEFESİ
Yazar: Özkan Eroğlu Sanatta Derin Hislenmenin Felsefesi; öznel bir kavram olan “Stimmung”un Türkçe karşılığının “derin hislenme” olduğuna inanç gösterip, bu inancın özüne dek inmek isteyen bir kitap ile karşı karşıyasınız. Derin hisse sahip ruhların sanat üzerinden gerçekleştirdiği derin hislenmeler, düşünceye dayalı konuların ötesinde, bambaşka dünya keşiflerinin yapılabileceğine işaret etmesi yönünde de özneldir ve ayrıca özel şeylerin sunumunda da yer alır. 19,5x13,5 cm, ISBN 978-605-84817-1-8, 132 Sayfa, 70 gr Enzo kağıt 100 TL



ARTE POVERA-Felsefesi ve Sanatçı Algıları

ARTE POVERA-Felsefesi ve Sanatçı Algıları
Yazar: Özkan Eroğlu Arte Povera-Felsefesi ve Sanatçı Algıları; bu sanat hareketi için, hareketin sanat eleştirmeni Germano Celant şunları söylüyor: “Arte Povera sanatçısı tıpkı ilkel insan gibi sanki her şeyi yeniden öğrenmeye başlamıştır. Bu yeni başlangıç yanlısı tutum, Arte Povera sanat hareketinin en temel özelliklerindendir. Bir sil baştan algısı devreye girmiş, bu algının en büyük yararı da 20. yüzyılı tazeleyen en önemli sanat hareketlerinden birinin doğmasını sağlamıştır. Yeniden insan olmaya yönelen sanatçı, bir yeni doğan çocuğun başına neler geliyorsa, benzer bir izlek üzerinden hareket etmeyi en başından kabullenmiştir. Zaten yaşamda yeniden ve yeniden başlangıçlar ne kadar çok olursa, bir yaşam o kadar dinamikleşir; işte bunun sanattaki karşılığı Arte Povera’dır.” 19,5x13,5 cm, ISBN 978-605-85612-9-8, 108 Sayfa, 70 gr Enzo kağıt 80 TL



SANATIN TARİHİ

SANATIN TARİHİ
Yazar: Özkan Eroğlu “SANATIN TARİHİ- Başlangıcından Günümüze”. Özkan Eroğlu’nun kaleme aldığı kitap, sanatın ortaya çıktığı ilk zamanlardan günümüze kadarki plastik sanatlar evrimini değerlendirmeye çalışıyor ve bir sistematik “küçük sanat tarihi” (Kleine Kunstgeschichte) öneriyor. Bunu yaparken klasik bir sanat tarihi ve sanatın öyküsü şeklinde değerlendirmelerde bulunmuyor. Elinizdeki kitap, dört temel bölümden meydana gelmiş olup, öznel-nesnel bir yaklaşımla kaleme alınmıştır. Birinci bölümdeki anlatım, “yapıt” olgusu üzerinden ve kronolojik olarak sunulurken, iki ve üçüncü bölümlerdeki anlatım, “sanatçı” olgusu üzerinden, dördüncü bölümdeki anlatımsa oluşumlar üzerinden gerçekleştiriliyor.

(19,5x13,5 cm, 576 sayfa (480 sayfa; renkli kuşe kâğıt+96 sayfa; siyah beyaz enzo),
Dikişli cilt. ISBN 978-605-85612- 8-1
300 TL DÜZELTME: Kitabın 149. sayfasında "Miletli Miletos" ibaresi, "Miletli Isodorus" olacaktır. 226. sayfada Cimabue (No.4) yanlış basılmıştır. Yerine Uffizi Gallery'deki Cimabue Maesta'sına bakınız. Sayfa 398'deki Bronzino maddesinin en son cümlesi şu şekilde olacaktır: Renklerin canlı kullanımı Bronzino'nun, tam bir Venedik ekolü sanatçısı gibi davrandığını gösterir.




MARCEL DUCHAMP-Sanatı ve Felsefesi (TÜKENMİŞTİR)

MARCEL DUCHAMP-Sanatı ve Felsefesi (TÜKENMİŞTİR)
Yirminci Yüzyıl Sanatı’nın en önemli figürlerinin başında gelen Marcel Duchamp, sanatını retinal algının ötesine taşımayı başarmıştır. Zihinsellik zemini üzerine kurgulanan; düşünceler, kelimeler ve imgelem gücü birbirlerini sürekli etkilerken, bir yandan da kendilerine ait etki alanlarına mutlak biçimde sahip çıkarak görselleşmiş ve yepyeni bir sanat olgusuyla tanışmamızı sağlamıştır. Sanatı başlı başına zihinsel bir etkinliğe dönüştüren Marcel Duchamp’ın yapıtlarını çözümlemeye yönelik bir deneme olarak değerlendirilebilecek bu kitap çalışmasının, görsel sanatların düşünsel boyutlarıyla ilgili yaklaşımlara alçakgönüllü bir katkı sağlaması hedeflenmiştir. 19,5x13,5 cm, ISBN 978-605-85612-6-7, 128 Sayfa, 70 gr Enzo kağıt.



DADA (MATBAA BASKISI TÜKENMİŞTİR. GOOGLEBOOKS'TAN OKUYABİLİRSİNİZ)

DADA (MATBAA BASKISI TÜKENMİŞTİR. GOOGLEBOOKS'TAN OKUYABİLİRSİNİZ)
Yazar: Özkan Eroğlu “Dada, yeni bir etki-tepki mekanizması yaratmıştır. Çünkü sanatın üzerine karşı sanat mantığıyla gitmiştir. Dada, bireyci bir başkaldırının daha sonra aynı yola baş koyanlarca kenetlenerek, bir grup mantığına dönüşmesine neden olmuştur. Dada Zürih’le karnavallaşmaya uğramış, Berlin’de medya kültürüyle tanışmış, Köln’de mikrokozmik bir algılamayla fantastik ve biyoteknik bir boyut kazanmıştır. Hannover’de nostaljik formlara ulaşmış ve bunları değişik boyutlarda değerlendirmiştir. New York’ta modern totemlere dönüşmüş, insan psikolojisinin değişik yorumlarına yönelmiştir. Paris’te ise daha edebi ve tiyatral boyutlarla tanışmıştır. 19,5x13,5 cm, ISBN 978-605-85612-7-4, 96 Sayfa, 70 gr Enzo kağıt.




[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13]

 
 
Copyright © 2013 tekhneyayinlari.com - Sitenin yayın hakları TEKHNE YAYINLARI'NA aittir. Kaynak göstermek şartı ile alıntı yapılabilir.