cialis 20 cialis ohne rezept cialis rezept kamagra deutschland kamagra oral jelly kaufen sildenafil generika cialis ohne rezept viagra rezeptfrei cialis deutschland kamagra 100mg oral jelly viagra deutschland levitra 20 levitra preis viagra bei frauen levitra bayer levitra apotheke kamagra ohne rezept viagra preis kamagra oral jelly

TEKHNE YAYINLARI
 

air max bianche nike air max saldi nike shox rivalry nike huarache scarpe jordan mbt scarpe christian louboutin milano louis vuitton occhiali da sole scarpe louis vuitton louboutin uomo michael kors borse louis vuitton sito ufficiale tiffany gioielli scarpe mbt nike air max bianche nike free run christian louboutin outlet polo ralph lauren prezzo gioielli tiffany polo ralph lauren prezzi nike roshe run louboutin outlet occhiali louis vuitton jordan scarpe borse michael kors spaccio hogan polo ralph lauren uomo

 

HAKKIMIZDA

YENİ YAYINLAR HABERLER

İLETİŞİM

 
 
 

ÇAĞDAŞ VE MODERN

ÇAĞDAŞ VE MODERN
“ÇAĞDAŞ VE MODERN”
Yazar: Özkan Eroğlu


“Çağdaş” ve “Modern”. Bunların, sanatı ve sanat tarihini yakından ilgilendiren iki önemli tanım olduğunu düşünüyoruz. Bu tanımların, özellikle kapsadıkları itibariyle ülkemizdeki sanat ve sanat tarihi ortamlarında anlaşılmadığını, bundan ötürü de meseleye bakışta hatalar yapıldığını görüyoruz. 13-14. yüzyıldan kalma bir sanatçı: Giotto’nun çağdaş(ı) ve modern(lik) ile kurduğu bağlantıları ileri sürmek isteyen bu kitap, bu ileri sürüşle sanatta kalıcılığın ve bir “derinlikli sağlam üslup” meselesinin ne ve nasıl bir şey olduğu konularına, farklı bakış açılarıyla yaklaşılmaya çalışılıyor. Aşağıdaki metin Giotto ve bu sanatçıyı öncesi ve sonrasıyla ele alarak, bir yaratıcı sanatçının kaynaklarının ne/ler olduğunu, olabileceğini gözler önüne sermeye gayret ediyor.


19,5x13,5 cm, 80 sayfa, ISBN 978-605-82361-3-4, 25 TL (KDV Dahil)




ÇOCUK VE SPOR

ÇOCUK VE SPOR
Yazar: Müslüm Gülhan

Bu kitap ebeveynlere ve çocuğun her türlü eğitimine katkı verenlere spor ve spor kuramı cephesinden bir öneri olarak nitelendirilebilir.

Bu kitap üzerine Oya Eroğlu şunları söylüyor:
Bugüne kadar yetişkinler için yayınlamış olduğumuz kitaplarımızdan sonra çocuklar ve genç yaştakiler için kitap basmak üzere çocuk ve yaratıcılık konusuna yoğunlaştık. Tam olarak bu süreçte yolumuz Müslüm Gülhan ile kesişti. Ve bu günlerde çocuğa ve gelişimine ilişik iki kitap yayınlıyoruz…
Beden sağlığından sonra ruh ve zihin sağlığını da geliştirecek olan spor ile birlikte yönelinmesi gereken sanat konusu da var. Aslında hem spor, hem de sanat bir çocuk için vazgeçilmez. Her ikisinin de ortak noktalarının en başında “yaratıcılık” konusu gelmekte. O nedenle elinizdeki “Çocuk ve Spor” konusunu içeren bu kitabımızın yanına bir de “Çocuk ve Yaratıcılık” konulu başka bir kitap da koyarak bunları aynı anda yayınlıyoruz. Çünkü çocuklar her konuda yolun başında varlıklar olduğundan ve onların başta spor, daha sonra da yaratıcılıklarının her türlü keşfini yapabilecekleri sanat konusu, okul ve okul dışı hayatlarında hep var olmak zorunda.

19,5x13,5 cm, 64 sayfa, ISBN 978-605-82361-4-1, 20 TL (KDV Dahil)




ÇOCUK VE YARATICILIK

ÇOCUK VE YARATICILIK

Yazar: Özkan Eroğlu


Bu kitap ebeveynlere ve çocuğun her türlü eğitimine katkı verenlere sanat ve sanat kuramı cephesinden bir öneri olarak nitelendirilebilir.

Bu kitap üzerine Psikiyatrist Prof. Dr. Vedat Şar şunları söylüyor:
Her insanın kişisel kimliği parmak izi gibi biricik olan özelliklere sahiptir. Dünyaya gelen her canlı içine doğduğu çevre ile, en uyumlu olduğu durumda dahi karşılıklı bir meydan okuma yaşar. Herkesin bildiği gibi, dünya mükemmel değildir. Ama yaşamak her şeyden üstündür ve öyle olmalıdır. O halde kendi zihinsel biricikliğini korurken buna itirazı olan çevrede varoluşu sürdürmek zorunluluğu her insanın dünyasına yaşam boyu dinmeyen iç mücadelelere yol açan bir ikilik sokar. Bu iç mücadele kimi zaman dış dünyayı değiştirmeye, kimi zaman da kendini değiştirmeye doğru yönelir. Yaratıcılık bu mücadelenin bir sonucu değil, fakat verimli olması için gereken olgulardan biridir. O halde, yaratıcılığı öğrenen, bu yönünü geliştiren kişi zihinsel ve ruhsal gelişimi için gereken altın bileziğe sahip olmuş demektir. Eroğlu, yine yaşamsal bir konuyu yakalamış: Çocuk ve yaratıcılık…


19,5x13,5 cm, 72 sayfa, ISBN 978-605-82361-5-8, 20 TL (KDV Dahil)




UYGARLIK TARİHİ

UYGARLIK TARİHİ
Yazar: Özkan Eroğlu


Uygarlık tarihine tam anlamıyla öz bir şekilde hâkim olmak demek, ayrıca kültür tarihinin de nasıl oluştuğunu anlamaya çalışmak demektir.
Tarih içerisindeki uygarlıkları irdelemeyen zihinlerin, bugünleri doğru ve sağlam şekilde anlama şansı yoktur.
O nedenle bu kitabın temel ekseni, yazarın üniversite hocalığı yaptığı yıllarda oluşmuş, birçok öğrencinin ve katılımcının önünde, beraberce yapılan tartışma ve yorumlarla zenginlik kazanmış, zaman içinde özgünleşmiş bir uygarlık tarihi sunmaktadır. Özellikle görsel sanat eğitimi alan kimliklerin yanından hiç ayırmaması gereken bir birikimi sunan bu kitapta, tarihteki uygarlığın nasıl geliştiğinin, özellikle arka planları en net şekilde ortaya konulmaya çalışılmaktadır.
Aynı zamanda Tekhne Yayınları, “Sanatın Tarihi”, “Modern Sanat” ve “Türkiye’de Resim Sanatı” üçlemesini bu kitapla dörtlemiş olmakta, böylece sözü edilen önce yayınlanmış üç kitap için mutlak gerekli olanı da okura sunma görevini yerine getirmiş olmaktadır.


19,5x13,5 cm, 328 sayfa, ISBN 978-605-82361-2-7, 30 TL (KDV Dahil)




SANATTA ÜSLUP

SANATTA ÜSLUP
Yazar: Özkan Eroğlu Üslup, yaratıcı sanatçının yapıtında bulunması gereken en temel özdür. Bu öze ulaşamayan, yaratıcı sanata da ulaşamaz… Yaratıcı sanat yönünde bir üslup özü oluşturmak, bu öz üzerinden zenginleşmeler elde etme gayretinde olmak, beklenen “gerçek” eylemlerdir. Bugün sanatın, geldiği noktada aradığı da bu “gerçek”tir. Kişi “ben bir üslup yarattım” yerine, “üslubumu zenginleştiren olasılık ve olanaklar yarattım” diyebilmelidir. “Üslup” konusunun psikolojiyi yakından ilgilendiren derin boyutları bulunmaktadır. Kişinin-yaratıcı sanatçının, en başta kendi psikolojik boyutunu, sonra da toplumunun psikolojik boyutunu tanımlayıp, sağlam şekilde masaya yatırabilmesi, “üslup”a ulaşmadaki zirve noktaları oluşturan eylemleridir diye düşünülebilir. 19,5x13,5 cm, 64 sayfa, ISBN 978-605-82361-1-0, 20 TL (KDV Dahil)



KANDINSKY: NOKTA VE ÇİZGİDEN YÜZEYE

KANDINSKY: NOKTA VE ÇİZGİDEN YÜZEYE


Yazar: Özkan Eroğlu- Ömer Aybars Yurdun

Wassily Kandinsky’nin, sanatın manevi-içerik tarafına dönük düşüncelerini 1911’i 1912’ye bağlayan zaman diliminde yayınladığı “Über das Geistige in der Kunst”una (Sanatta Tinsellik Üzerine) bir okuma çalışması yapmamızın ardından, bu kez de sanatın madde-biçim tarafını değerlendirdiği ve ilk defa 1923’de yayınladığı “Punkt und Linie zu Fläche”ye (Nokta ve Çizgiden Yüzeye) bir okuma çalışması yapmak istedik ve bu kitap da böylece doğmuş oldu.
Kandinsky’nin özellikle kuramsal çalışmalarındaki en genel ve temel amacı algı sorununu doğru şekilde dile getirmek ve bu sorunu çözüme götüren yolu bulmaktı. Kandinsky “Nokta ve Çizgiden Yüzeye”de sorunlar üzerine sorular ve bunlara verdiği cevaplarla ilerleyen bir özgür kafadır. Sorunların doğru olarak okunmasının değerinin farkındadır. Bu kitapta algı kuramında temel soruları doğru şekilde sormanın büyük yararları olduğu konusuna inanmaktadır. Hakiki bilgiye ulaşma yolunda ikili düşünmenin öneminden hareketle “nokta”nın yanına “çizgi” tanımını da koyarak düşünceler üretme yolunu seçiyor. Sonucunda da varmak istediği bireşimin adı “yüzey” oluyor. Bütünüyle bu araştırmasında Steiner’in de inandığı bir durum olan “bilgimize konu olacak olan şey her ne olursa olsun, bu şeyi dolaysız ve bireysel deneyim biçiminde yaşamamız, yani deneyimlememiz suretiyle kazanırız” düşüncesine inanıyor.
Sonuç olarak Kandinsky’nin bu kitabı, ağırlıklı olarak sanatın üç temel plastik değerine yöneliyor ve bu plastik değerler ile sanat dalları arasındaki ilişkileri, gene söz konusu plastik değerler aracılığıyla sanatın kimi pozitif bilimlerle kurduğu bağları da irdeliyor ve dolayısıyla Kandinsky bu kitabıyla sanat bilimine örnek bir çalışma sunuyor.

19,5x13,5 cm, 136 Sayfa, ISBN 978-605-84133-6-8, 25 TL (KDV Dahil)




KOL MÜZESİ- ARM MUSEUM- MUSÉE DE BRAS

KOL MÜZESİ- ARM MUSEUM- MUSÉE DE BRAS

Yazar: Özkan Eroğlu

Müzeyi bir çantaya sığdırmıştı Marcel Duchamp. Ya şimdi müzeyi insan bedeninin parçası olan bir kol’a kurarsak ne olur? Cevap: Sanat ve tarihine mührü vuran çağının önünde sanatçıların (Giotto, Bruegel, Giorgione, Michelangelo, Dürer, El Greco, Caravaggio, Goya, Turner, Monet, Cézanne, Matisse, Braque, Malevich, Kandinsky ve Duchamp) yapıtları, bedenin bir parçası- body art (beden sanatı)- olarak şekillenir. Artık bir görsel nesne- sanat yapıtının, insana- özneye geçtiğine, böylece bu insanın, hem yapıt, hem müze, hem de ayaklanmış, yürüyen, uyanık olduğu her an müzenin kapısını izleyiciye, üstelik bir statü, seçici kurul, kapital, vb yaptırımları dışarıda bırakarak açtığına tanık oluruz.
Marcel Duchamp had made the museum fit into a bag. What about now? How would it be if we build the museum on a part of the human body, an arm, for instance? The answer would be: The works of avant-garde artists who have made a mark on art and history of art like Giotto, Bruegel, Giorgione, Michelangelo, Dürer, El Greco, Caravaggio, Goya, Turner, Monet, Cézanne, Matisse, Braque, Malevich, Kandinsky and Duchamp will be brought together as a part of a body (body art). We witness that a visual object, an art work, has been transformed into a human subject. And thus, this person, as both a work of art and a museum with a walking, sleeping, living brain, keeps his museum open to viewers except for sleeping hours without considering about sanctions as status, selective board or capital.
Marcel Duchamp hatte das Museum in einen Koffer verstaut. Und heute? Was passiert, wenn wir das Museum auf den Arm eines Menschen transferieren? Die Antwort ist: Künstlern aus ihren je eigenen Epochen, (Giotto, Bruegel, Giorgione, Michelangelo, Dürer, El Greco, Caravaggio, Goya, Turner, Monet, Cézanne, Matisse, Braque, Malewitsch, Kandinsky und Duchamp) haben mit ihren Werken sowohl die Kunst als auch die Geschichte geprägt und werden nun als ein Teil des Körpers- Body-Art- gestaltet. Das Einzeichnen des visuellen Objekts (des Kunstwerks) auf der Oberfläche des Menschen, des Subjekts, bedeutet, dass dieser Mensch mit dem Kunstwerk zum Ausstellungsort, zum Museum auf zwei Beinen wird: gehend, schlafend, denkend. Unabhängig von jeglicher Jurierung und Kapitalverwertung wird für den Rezipienten die Tür des individuellen Museums geöffnet.
Marcel Duchamp avait fait entrer le musée dans un sac. Et maintenant? Que se passerait-il si on montait le musée sur un des membres du corps humain, le bras? Réponse: les œuvres des grands artistes (Giotto, Bruegel, Giorgione, Michelangelo, Dürer, El Greco, Caravaggio, Goya, Turner, Monet, Cézanne, Matisse, Braque, Malevich, Kandinsky et Duchamp) qui ont marqué l’art et son histoire prendront forme sur une partie du corps. Cet individu qui permet a cet objet-visuel, l’œuvre d’art, d’exister deviendrait lui-même une œuvre, un musée accompagné d’un cerveau qui marche, qui dort et qui vit, qui gardes ses portes ouvertes pour le spectateur sauf aux heures de sommeil tout en restant indépendant aux sanctions juridiques, sélectif et capitales.

Dövme Uygulama/ Tattoo Project/ Tattoo-Anwendung/ l’application de tatouage: Sonat Gökdel
Fotoğraflar/ Photographs : Özgür Memed Turan- Zafer Fatih Özsoy

19,5x13,5 cm, 72 Sayfa, ISBN 978-605-82361-0-3, 20 TL (KDV Dahil)




WORRINGER: SOYUTLAMA VE DUYUMSAMA (İKİNCİ BASKI)

WORRINGER: SOYUTLAMA VE DUYUMSAMA (İKİNCİ BASKI)
Yazar: Özkan Eroğlu Wilhelm Worringer’in “Soyutlama ve Duyumsama” (Abstraktion und Einfühlung) isimli kuramsal çalışması, sanat tarihçilerinin hiçbir zaman vazgeçemeyeceği ve devamlı şekilde başvuru kaynağı olarak kullandıkları bir kitap. O nedenle bu “okuma çalışması”nın geri planında, ortaya çıkması yönünde çok neden bulunmakta. Üniversitede bu kuramsal çalışmayı ders olarak verdiğimiz yıllardan tutun da, kendimiz için yaptığımız araştırmalarda birçok kez değerlendirmemize kadar, çalışmayla gerçekten uzunca yıllar iç içe yaşadığımızı ve yaşamaya da devam edeceğimizi ifade etmek durumundayız.
Wilhelm Worringer “Soyutlama ve Duyumsama” kuramıyla, özellikle Alois Riegl başta olmak üzere, sanat düşüncesine kafa yoran başka kimselerden de alıntıladığı düşüncelerle, 20. yüzyıldaki her türlü soyut sanat algısının belli bir temele oturması için bir gayret ortaya koyan ilginç bir iş çıkarmıştır. Biz, Worringer’in “Soyutlama ve Duyumsama”sı deyince, tüm soyut sanat prensiplerini, sanatçılarını ve bunların gerçekleştirdikleri eylemlerin bu kuramdan etkilendiklerini aklımıza getiriyoruz.
Worringer’den tam olarak şunu öğrenmiş bulunuyoruz: “Soyut ve soyutlama demek, ‘duyumsama’sı gerçekleştirilmiş biçimlerden hareketlenmek ve bu biçimleri, ‘duyumsama’yı gerçekleştiren bünyenin, adeta bir arıtıcıdan geçirerek oluşturması”.


19,5x13,5 cm, 104 Sayfa, ISBN 978-605-83026-9-3, 20 TL (KDV Dahil)




ESTETİĞİN ÖZÜ

ESTETİĞİN ÖZÜ
Yazar: Özkan Eroğlu “Sanatta Tinselliğin Özü” ve “Kandinsky: Sanatta Tinsellik Üzerine” isimli kitaplarımızın ardından zihinsel anlamda bu kitapların bir devamı ve parçası olarak gördüğümüz “Estetiğin Özü” isimli bu kitap, kapsamlı bir sanat ve felsefe atmosferinin ürünü. Bu sanat ve felsefe atmosferi, 20. yüzyılın hemen başında Münih’te oluşuyor. Tıpkı Kandinsky gibi, Geiger de sözü edilen atmosferin ileri sürdüğü bir zihin.
Moritz Geiger’in “Zugänge zur Ästhetik” (Estetiğe Giriş) isimli kuramsal metnine odaklanan “Estetiğin Özü” isimli kitap, Geiger’e ait kitabın Almanca metninden bir öz çıkarıyor ve ortaya koyuyor, böylece “estetik” konusunun, özellikle felsefe kadar, hatta ondan daha da yoğun bir şekilde sanat yapıtının biçimsel/plastik yanıyla hareket ettiğini ve bu hareketin de içerik yanla nasıl bir ilişki kurması gerektiğine dönük vurguları ele alıyor ve değerlendiriyor.

14.8x10.5 cm, 48 sayfa, ISBN 978-605-83026-6-2, 10 TL (KDV Dahil)




KANDINSKY: SANATTA TİNSELLİK ÜZERİNE

KANDINSKY: SANATTA TİNSELLİK ÜZERİNE
Yazar: Özkan Eroğlu Kandinsky’nin Almanca olarak; on yılı kapsayan bir sürede, adeta bir günlük tutar rahatlığında kaleme aldığı “Über das Geistige in der Kunst”, yani “Sanatta Tinsellik Üzerine” isimli kitap, dilimize birkaç defa, farklı isimlerle çevrildi. Bu çeviri metinler bizi mutlu etmediği için, kitabımızda yer alan yorumsal okuma çalışmasına öncellikle kendimiz, sonrasında da okurlarımız için yönelmeyi bir içsel ihtiyaç olarak duyduk.
20. yüzyıla Worringer’in “Abstraktion und Einfühlung”, yani “Soyutlama ve Duyumsama”sı ile birlikte önemli bir güç katan Kandinsky’nin söz konusu kuramsal çalışması, sanatın bir içsel ihtiyaca bağlı olduğunu ve bu noktada da tinsel olanın büyük bir değeri bulunduğuna işaret etmekte. Worringer’in çok değerli metninden sonra, Kandinsky’nin de bu değerli metnine el atıp, bir okuma çalışması yaptığımız için, Moritz Geiger’den söyleyecek olursak, büyük bir “mutluluk” duyuyoruz.

19,5x13,5 cm, 88 sayfa, ISBN 978-605-83026-8-6, 20 TL (KDV Dahil)





[1] [2] [3] [4] [5]

 
 
Copyright © 2013 tekhneyayinlari.com - Sitenin yayın hakları TEKHNE YAYINLARI'NA aittir. Kaynak göstermek şartı ile alıntı yapılabilir.