cialis 20 cialis ohne rezept cialis rezept kamagra deutschland kamagra oral jelly kaufen sildenafil generika cialis ohne rezept viagra rezeptfrei cialis deutschland kamagra 100mg oral jelly viagra deutschland levitra 20 levitra preis viagra bei frauen levitra bayer levitra apotheke kamagra ohne rezept viagra preis kamagra oral jelly

TEKHNE YAYINLARI
 

air max bianche nike air max saldi nike shox rivalry nike huarache scarpe jordan mbt scarpe christian louboutin milano louis vuitton occhiali da sole scarpe louis vuitton louboutin uomo michael kors borse louis vuitton sito ufficiale tiffany gioielli scarpe mbt nike air max bianche nike free run christian louboutin outlet polo ralph lauren prezzo gioielli tiffany polo ralph lauren prezzi nike roshe run louboutin outlet occhiali louis vuitton jordan scarpe borse michael kors spaccio hogan polo ralph lauren uomo

 

HAKKIMIZDA

YAYINLAR

YAZARLAR

HABERLER

İLETİŞİM

 
 
 

SANAT İÇİN ANTROPOZOFİ

SANAT İÇİN ANTROPOZOFİ
Yazarı: Özkan Eroğlu

Yaşamdaki birçok sorun gibi sanat sorunlarının da Antropozofi yoluyla açıklanabileceğine Kandinsky, Klee, Beuys, vb sanatçılar işaret etmişlerdir. Bu işaret edişin bir ihtiyaç, üstelik içsel ihtiyaç olduğunun da altı rahatlıkla çizilebilir. Bu sanatçılar hem eylemlerinin hem de sanata yaklaşım şekillerinin antropozofik boyutlar taşıdıklarını salt eser üretimleriyle değil, yaptıkları yazınsal ve sözsel açıklamalarıyla da ileri sürmüşlerdir...

Türkçe, 19,5x13,5 cm, 64 sayfa, ISBN 978-605-2158-32-6, 40 TL (KDV’den muaftır).




KANDINSKY’DEN SANAT YAZILARI

KANDINSKY’DEN SANAT YAZILARI
Yazarı: Özkan Eroğlu
Daha önce Kandinsky’nin iki kuramsal kitabını, elimizden geldiğince en sağlıklı şekilde bir okuma çalışması olarak ele almaya gayret etmiş ve yayınlamıştık. Şimdi de aşağıda, bir ciltte toplanan Kandinsky yazılarından bize göre en öne çıkanları ve onlara paralel sanatçıyla yapılan iki görüşmeyi de bu kitabımızda sunuyoruz.
Eroğlu şunları söylemekte: Kandinsky, bu âlemden gidene dek hep ilgileneceğim ve görüşlerini yanımdan ayırmayacağım bir zihin, ruh ve tin olarak kalmaya devam edecek. Hem sanat tarihçi, hem de sanat düşünürü yönümü her daim beslediğine inandığım Kandinsky’nin filozofisi, eğer doğru bir şekilde Türkçede anlaşılabilir ve Türkiyeli okur tarafından sağlıklı bir şekilde yorumlanabilirse, okurlar da söylemeye çalıştıklarımı teyit edecektir.
Türkçe, 19,5x13,5 cm, 64 sayfa, ISBN 978-605-2158-31-9, 40 TL (KDV’den muaftır)




VAN GOGH'TAN DERSLER

VAN GOGH'TAN DERSLER
Yazarı: Özkan Eroğlu
Bu kitapta resme karşı yoğun bir sevgi ve merakın peşinden adeta koşan, dürüst, ilkelerinden ödün vermeyen ve kocaman mücadele ruhuyla hareket eden bir resim sanatçısının, kardeşine yazdığı mek-tupları üzerinden sanatının plastik yapısına ve bu yapıyı destekleyen yaşamının bazı ayrıntılarına odaklanmaya çalıştım. Bu odaklanmayı gerçekleştirirken bir sanat tarihçi olarak yorumlarımı da ek-ledim.
Van Gogh’un en büyük özelliklerinden biri de doğruların sanat tarihi aracılığıyla tespitini yaparak, kendi eleştirel süzgecinden de geçirerek, kendine bir yöntem belirlediğini mektuplarının çeşitli yerle-rinde ortaya koyması. Gerçekten de temel ilke ve doğruların, plastik filozofide, dolayısıyla görsel sanatlarda değişmediğini ortaya koymuş oluyor. Bunları gören sanatçılar var, bir de görmeyip zamanı içinde kalanlar ve kaybolup gidenler...

Türkçe, 19,5x13,5 cm, 64 sayfa, ISBN 978-605-2158-28-9, 40 TL (KDV’den muaftır)




SANATIN TEMELLERİNE GİRİŞ Kuram-Uygulama

SANATIN TEMELLERİNE GİRİŞ Kuram-Uygulama

Hazırlayan: Özkan Eroğlu
“Sanatın Temellerine Giriş” isimli bu çalışma sanatın hem kuram, hem de uygulama boyutlarını çok yakından ilgilendirmekte. Etrafımızda sanat üzerine hemen her türlü sofistike yaklaşımları içeren çalışmalar yapılıyor. Ancak önemli olanın işin temel yapı taşları, dahası özü olduğunu da çoğu zaman unutuyoruz. Kalın, kapsamlı kitaplarda sanatı anlatmaya gayret eden kitaplar bulunmakta. Fakat asıl önemli olan zaman zaman da olsa söz konusu temelleri, dahası özü yakalayacak ve dolayısıyla okura kendine ait ipuçları ve deneyimlere ulaşmasını sağlayacak metinleri de sunabilmek.
İçindekiler: “TERMİNOLOJİ”, “SANATIN GELİŞEN DOĞASI”, “SANATIN ÜÇ BİLEŞENİ”, “ORGANİK BİRLİK”, “SOYUTLAMA”, “KİŞİSEL FARKINDALIĞI GENİŞLETMEK”, “DÜŞÜNCE GELİŞTİRME”, “ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE ÇÖZÜMLEME”, “İKİ BOYUTLU SANATIN TEMEL KAVRAMLARI”, “İKİ BOYUTLU ORTAM VE TEKNİKLER”, “ÜÇ BOYUTLU SANATIN TEMEL KAVRAMLARI”, “ÜÇ BOYUTLU MALZEME VE TEKNİKLER”, “ÜÇ BOYUTLU UYGULAMA ALANLARI”.

Türkçe, 19,5x13,5 cm, 56 sayfa, ISBN 978-605-2158-27-2, 40 TL (KDV’den muaftır)




SANAT BİLGİSİ- 3. KİTAP

SANAT BİLGİSİ- 3. KİTAP
Yazan-Hazırlayan: Özkan Eroğlu
Sanat Bilgisi 3. Kitap’ta da, yazı dizimize kaldığı yerden devam ediyorum. Max Liebermann’ın “Sanatçının Atölyesi” isimli eseri üzerinden bir görüş ve okuma çalışması da sunuyorum. Liebermann, ilgiç bir sanatçı kişilik. Döneminde hem kendi ülkesi Almanya’da, hem de Almanya dışında çeşitli çabaların ve koşuşturmacaların içinde yer almış biri. Kimilerine göre ters tarafları da olan, hatta özellikle genç kuşak sanatçılarla ilişkilerinde değişik rollere de soyunmuş. Ancak 1904’te yazdığı “Resimde Hayâl Gücü” isimli metni de oldukça önemli; o ve diğer iki metninden oluşan ilgili kitabının da Türkçe bir okuma çalışmasını yayınladık. Sanat eleştirisi konusu bir toplumun sanat ortamı için çok önemli ve bu alanın öncülerinden biri; Julius Meier-Grafe’nin “İspanya Seyahati” kitabının da oluşmasını sağlayan, dönemin sanat tarihine bakışı ve özellikle söz konusu kitapta önemli bir plastik filozofiye sahip El Greco’nun izini süren ve bu konuda tutarlı bir keşif gerçekleştiren, eleştirel, kanonik sanat tarihi yapısına da kafa tutmuş bir eleştirmen. Bu yönüyle konu edip, ele almak istedim. Bir eleştirmeni, değerlendirmenin en doğru yolu, eğer varsa sanat tarihine verdiği önemli hizmetleri konu edip, onların üzerine gitmekle gerçekleştirilebilir; o nedenle Meier-Grafe ve El Greco ilişkisi oldukça değerli. Tabi bu ilişkiyi nasıl irdelediğinin gelişimini verirken, bambaşka duruş örneklerine de ilgili yazıda rastlayacaksınız. Bunlar da sanat konusunda Türkiye’ye örnek olabilecek şeyler. Meier-Grafe’nin ilgili konuya bakışının ardından bir de onun biyografisini; yazdıklarından ve hakkında yazılanlardan da bir seçkiyi sunarak konuya nokta koydum.
İçindekiler:
DİZİ YAZI Sanat Yapıtı- 3 “Sanatçı ile İzleyicinin Buluşma Noktası”
OKUMA ÇALIŞMASI Max Liebermann ve “Sanatçının Atölyesi”
SANAT TARİHİ Julius Meier-Graefe: El Greco’yu Keşfi ve Modern Sanata Katkısı

Türkçe, 21x15 cm, 80 sayfa, ISBN 978-605-2158-25-8, 40 TL (KDV’den muaftır)




MAX LIEBERMANN: RESİMDE HAYÂL GÜCÜ

MAX LIEBERMANN: RESİMDE HAYÂL GÜCÜ
Yazan: Özkan Eroğlu
Liebermann’ın 1916’da yayınlanan kitabının da ismi olan ilk bölümü; “Resimde Hayâl Gücü” 1904’te, Worringer’in Soyutlama ve Duyumsama”sı ile Kandinsky’nin “Sanatta Tinsellik Üzeri-ne”sinden önce yazılmış olmasından ötürü önemli ve ben de bir okuma çalışmasının Türkçede ya-yınlanmasını içsel ihtiyaç olarak duydum.
Liebermann’ın kitabında da örneklerle ele aldığı şu vurgularına kulak verelim: Fakat resme ne denli yüksek değer verirsek verelim, iyi resim üzerinde iyi düşünülmüş olan resimdir. En doğru desenin, en usta uygulamanın, en göz kamaştırıcı renklerin ne önemi var ki, eğer bu dışsal yaklaşımlar en içte bulunan duygudan yoksunsa! Aksi takdirde resim boyanmış tuvalden başka bir şey olmaz. Sadece hayâl gücü tuvali canlandırabilir ve ressamın eline rehberlik etmesi için parmak uçlarına dek yayıl-ması gerekeni verir. Hayâl gücü kendisi görünmese bile, kendisini her fırça darbesinde görünür kılar, yalnız görebilecek gözleri olanlar ve hissedenler bunu görür.

Türkçe, 19.5x13.5 cm, 64 sayfa, ISBN 978-605-2158-26-5, 35 TL (KDV’den muaftır)




ÇAĞDAŞ RESİM- YENİ PERSPEKTİFLER

ÇAĞDAŞ RESİM- YENİ PERSPEKTİFLER
Yazan: Özkan Eroğlu
Bugün dünyada tartışılan bir konudur “Yeni Perspektif” meselesi. Hemen her küratörün, galeri yö-neticisinin, eleştirmenin kendine dönük ölçütleri eşliğinde bu meseleye bakışı söz konusudur. Bu anlamda eğer dünyadaki sanat gelişmelerini takip ediyorsanız sizin de olaya dahil olmamanız imkan-sız gibi. Türkiye’den birilerinin de “Yeni Perspektif” önerileri ve tartışmalarına işin bir ucundan katı-lıp, bazı açıklamalar yapması gereklidir diye düşünüyoruz ve bu kitap da bunu amaç edinip, buradan bir sonuca gidiyor.

Türkçe, 19.5X13.5 cm, 32 sayfa, ISBN 978-605-2158-24-1, 30 TL (KDV’den muaftır)




SANAT BİLGİSİ- 2. KİTAP

SANAT BİLGİSİ- 2. KİTAP

Hazırlayan-Yazan: Özkan Eroğlu
Tekhne Yayınları ile birlikte 2013’ten bu yana yoğun bir yayın sürecini hem editör, hem de yazar olarak yaşamaktayım. Bu yorucu, ancak mutluluk verici sürece bu tip özgün bir kitap dizisini de eklemiştim. Birinci kitapla başlayan dizi yazının bu ikinci kitapta da devam etmesinin yanı sıra, ele aldığım sanat kuramım; “Plastik Filozofi” mantığını birinci kitapta açıklamıştım, burada da “Sanat Filozofu” konusunu ele alan bir metin sunuyorum. Karl Marx ve sanat ilişkisini irdeleyen eleştirel bir giriş yazısı da kaleme aldım. Daha önce benzer bir çalışmayı İzlekler Yayınları’ndan çıkan Hei-degger’in “Der Ursprung des Kunstwerkes”i üzerinden bir kitap çalışması olarak gerçekleştirmiş ve yazık ki Heidegger’in sanatla ilişkisinin vasatın altında kaldığı sonucuna varmıştım. Bizim görevi-miz, Türkiye’de sanat meselelerini derinlikle irdeleyecek, başta edebiyat olmak üzere, başka hiç bir alanın doğrudan malzemesi olmaması gereken görsel sanatlar anlayışını salt görsellik üzerinden, kendi terminolojisiyle ele alacak kimselere kapı aralamak, yol açmak ve en önemlisi de bizden daha iyisini yapmaları için yardımcı olmaktır.
DİZİ YAZI: Sanat Yapıtı- 2 “Sanatçı ile İzleyicinin Buluşma Noktası”
AÇIKLAMA: Yaratıcı Sanatçının Plastik Karakteri Üzerine
KURAM: Sanat Filozofu
ELEŞTİRİ: Karl Marx ve Sanat- “Bir Giriş”
OKUMA NOTLARI: William Blake
LAM ALTI: Fotoğraf ve Kuram

Türkçe, 21x15 cm, 80 sayfa, ISBN 978-605-2158-23-4, 40 TL (KDV’den muaftır)




RESMİ ANLAMAK

RESMİ ANLAMAK
(İKİNCİ BASKI)

Yazar: Özkan Eroğlu

“Bir Resme Nasıl Bakmalıyız?” isimli bir kitap yayınlamıştık ve kitabımız okur tarafından heyecanla karşılanmıştı. Bu kitabın ikinci baskısını yapmaya hazırlandığımız bugünlerde, kitabı elden geçirirken aklımıza şu geldi: Bu kitaba bir alt başlık da konulmalı ve şöyle denilmeli: “Resmi anlamak için kuramsal yaklaşımlar”. Çünkü kitap, resim örneklerini içeren bir iki bölüm sunmasına rağmen, tamamıyla kuramsal bir yaklaşım içermekteydi. O zaman bu kitaba eş bir kitap daha hazırlamalıydık ve o kitabın alt başlığı da şöyle olmalıydı: “Resmi anlamak için pratik yaklaşımlar”. İşte şu an elinizde tuttuğunuz “Resmi Anlamak” isimli kitap böylece doğmuş oldu.
“Resmi Anlamak” kitabı, “Bir Resme Nasıl Bakmalıyız?” kitabımızın tersine, içeriği gereği bol ve renkli örnekten oluşmalı, bir dizge olarak seçilmiş resim yapıtı örnekleri üzerine yoğunlaşmalı, elden geldiğince bunların açıklamaları üzerinde durmalı, “Bir Resme Nasıl Bakmalıyız?” kitabının sunduğu kuramsal yaklaşımların iyice pekişmesini sağlamalıydı. Elinizdeki kitabın, böyle bir kitap olduğunu düşünüyoruz. Şimdi hiç bir şey havada kalmayacak, eş olan iki kitap birbirini destekleyerek, okurun sağlam temeller eşliğinde sanat yolculuğuna çıkmasında rehber olabilecek.
Uzun yıllar sanatın içinden ve dışındaki sanatseverlerden şunu duyduk: “Resmi anlamak istiyoruz”. Bir resme bakmakla kalıyor ve gerçekten anlamadıklarını itiraf ediyorlardı. Periyodik olarak “Bir Resme Nasıl Bakmalıyız?” seminerleri verdik; sanat izleyicisini daha da bilinçlendirmek adına. Günümüzde zamanın hızlı akması ve büyük şehirdeki zorlu yaşam koşullarından ötürü, İstanbul dışındaki okur ve sanatseverlere de söz konusu seminerleri ulaştırmada pratiklik sağlamak amacıyla, böyle bir kitabı hazırlayıp sunmanın doğru olacağını düşündük.

20x12 cm, 120 Sayfa, ISBN 978-605-84133-4-4, 50 TL (KDV Dahil)




“MİNYATÜR SANATI- Sanatın Yaratıcı Kökleri”

“MİNYATÜR SANATI- Sanatın Yaratıcı Kökleri”
(İKİNCİ BASKI)

Yazar: Özkan Eroğlu

Sanat ve sanat tarihini yakından ilgilendiren İslam minyatür sanatının 13. yüzyıldan başlayarak gelişmeler kaydettiğini biliyoruz. “Minyatür Sanatı- Sanatın Yaratıcı Kökleri” isimli bu kitap, “minyatür sanatını duyumsamak” isimli ilk bölümünün ardından “duyumsamadan açıklamalara” başlığı altında oluşturduğu ikinci bölümünde İslam minyatür sanat tarihinin önemli yapıtları üzerinden bir röntgen çekmeye çalışıyor. Bu öyle bir röntgen ki, tarihin yanı sıra görme, algılama ve plastik sanatlar terminolojisiyle birlikte hareket ediyor. Üçüncü bölüm olan “açıklamalardan analojilere” başlığı altında da dünya sanatı bağlamında söz konusu minyatür sanatı analojik yan yanalıklara tabi tutuluyor ve bu yolla doğu-İslam minyatür sanatının nasıl çağının önünde; Batı sanatının da öncüsü olmuş, fakat ülkemiz plastik sanatlar ortamının ne yazık ki pek az görebildiği zenginliklerle dolu olduğu aktarılmaya çalışılıyor.


19,5x13.5 cm, 80 sayfa renkli, ISBN 978-605-83026-1-7, 40 TL (KDV Dahil)





[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]

 
 
Copyright © 2013 tekhneyayinlari.com - Sitenin yayın hakları TEKHNE YAYINLARI'NA aittir. Kaynak göstermek şartı ile alıntı yapılabilir.