HAKKIMIZDA

YAYINLAR

YAZARLAR

HABERLER

İLETİŞİM

 
 
 

DADA (MATBAA BASKISI TÜKENMİŞTİR. GOOGLEBOOKS'TAN OKUYABİLİRSİNİZ)

DADA (MATBAA BASKISI TÜKENMİŞTİR. GOOGLEBOOKS'TAN OKUYABİLİRSİNİZ)
Yazar: Özkan Eroğlu “Dada, yeni bir etki-tepki mekanizması yaratmıştır. Çünkü sanatın üzerine karşı sanat mantığıyla gitmiştir. Dada, bireyci bir başkaldırının daha sonra aynı yola baş koyanlarca kenetlenerek, bir grup mantığına dönüşmesine neden olmuştur. Dada Zürih’le karnavallaşmaya uğramış, Berlin’de medya kültürüyle tanışmış, Köln’de mikrokozmik bir algılamayla fantastik ve biyoteknik bir boyut kazanmıştır. Hannover’de nostaljik formlara ulaşmış ve bunları değişik boyutlarda değerlendirmiştir. New York’ta modern totemlere dönüşmüş, insan psikolojisinin değişik yorumlarına yönelmiştir. Paris’te ise daha edebi ve tiyatral boyutlarla tanışmıştır. 19,5x13,5 cm, ISBN 978-605-85612-7-4, 96 Sayfa, 70 gr Enzo kağıt.



SANATÇI VE DÜŞÜNÜR KANDINSKY

SANATÇI VE DÜŞÜNÜR KANDINSKY
Yazar: Özkan Eroğlu “SANATÇI VE DÜŞÜNÜR KANDINSKY”. Yazarı kitap hakkında şunları söylüyor: “En başından beri bir göçebe gibi yaşamaya başlayan Kandinsky’nin bedeni ve ruhu, oradan oraya sürekli göç etmiştir. Anne yurdu Moskova’yı çok sevmiştir, fakat sanat ve düşünce boyutunda, özellikle Almanya onun kişiliğini bulduğu yer olur, tekrar Rusya’da ve Almanya Bauhaus’ta sanat eğitimcisidir, en sonunda da Paris’te bir sanatçı gibi yaşar ve yaşama veda eder. 20. yüzyılın sanat algısında şüphe yoktur ki çok önemli bir figürdür Kandinsky. Somutu, soyuttan ayırmayıp, bunları bir tutarak sanatını ve felsefesini olgunlaştırmış, 1911’de, sanatın ruhsallık/tinsellik bağlamlı yanlarını ortaya koyduğu metinlerinin bir araya geldiği “Über das Geistige in der Kunst” isimli kitabıyla, yüzyılın teorik yapısına önemli bir katkıda bulunmuştur.” 19,5x13,5 cm, ISBN 978-605-85612-4-3, 96 Sayfa, 70 gr Enzo kağıt, 100 TL



ÜÇ POSTEMPRESYONİST RUH Cezanne- Van Gogh-Gauguin

ÜÇ POSTEMPRESYONİST RUH Cezanne- Van Gogh-Gauguin
Yazar: Özkan Eroğlu “ÜÇ POSTEMPRESYONİST RUH Cézanne- Van Gogh- Gauguin”. Yazarı kitap hakkında şunları söylüyor: “Değerlendirdiğimiz üç Postempresyonist sanatçının farklı, fakat daha çok da benzer yanlarının olduğunu sizler de fark edeceksiniz. Bu fark edilen benzer yanlar, aslında “yaratıcı sanatçı” içselliğinden kaynaklanan özellikler. Sanatçı-duyularüstü birey tipinin 19. yüzyılla birlikte tekrar canlanışının da bir hali. Fakat bu sanatçılar ağırlıklı olarak yapıtları, yanı sıra mektup, günlük, görüşme notlarıyla bizlere ulaşmış durumda. Bizler elimize geçen bu dokümanlarla onları anlamaya çalışıyoruz, fakat daha çok bu sanatçıların nasıl bir geçiş noktası oluşturduklarını görüp, fark etmemizin ardından, yapıtları aracılığıyla sanat felsefelerinin ne ve nasıl olduğu konularının üzerine giderek, duyularüstü yanlarını ortaya sermeye çalıştık.” 19,5x13,5 cm, ISBN 978-605-85612-5-0, 96 Sayfa, 70 gr Enzo kağıt, 100 TL



BİR ELEŞTİRMEN BEDRETTİN CÖMERT

BİR ELEŞTİRMEN BEDRETTİN CÖMERT
Yazar: Özkan Eroğlu Bedrettin Cömert’in çalışmaları, şiirlerden, çevirilere, denemelerden, eleştiri yazılarına dek uzanan bir zenginlik içermektedir. Elinizdeki bu kitapta, Cömert, hiç ayrılmadan üzerine gittiği sanatın felsefe ve eleştiri alanlarında derinleşen bir sanat düşünürü tarafıyla ele alınmaya çalışıldı ve özellikle bu yönde yaptığı vurgularına kurgularda bulunuldu. 19,5x13,5 cm, ISBN 978-605-85612-0-5, 104 Sayfa, 70 gr Enzo kağıt, 80 TL.



SANAT TARİHİ MORFOLOJİSİNE GİRİŞ

SANAT TARİHİ MORFOLOJİSİNE GİRİŞ
Yazar: Özkan Eroğlu Böyle bir sanat tarihi morfolojisi ortaya koymak, en başta sanatın uygulama ve kuramsal yanlarına bir alt yapı oluşturmak içindir. Sanat tarihinin morfolojisi, temel ve sistematik olarak hem biçim hem de biçim dışı norm ve formlarıyla algılanıp, iyice anlaşıldıktan sonra, ancak o zaman sanat filozofisi, sanat
sosyolojisi, sanat psikolojisi, estetik vb. alanlara yönelik çalışmalar yapılabilir.
Buradaki sanat tarihi morfolojisi, tarafıma ait bir metin ve yapıt seçkisinden meydana gelmiştir. Öznel bir boyut taşır ve bu nedenle dikte ettirmek için değil, örnek teşkil etmek için vardır. Her temel morfolojik katmanın sonuna ilgili fotoğrafları konmuştur. Bunun nedeni, temel her katmanın görselleri arasındaki ilişkileri de plastik olarak alımlayabilmeyi sağlamak içindir. 19,5x13,5 cm, ISBN 978-605-85612-3-6, 72 Sayfa, 70 gr Enzo kağıt, 90 TL.




PLASTİK SANATLAR SÖZLÜĞÜ (MATBAA BASKISI TÜKENMİŞTİR. GOOGLEBOOKS'TAN OKUYABİLİRSİNİZ)

PLASTİK SANATLAR SÖZLÜĞÜ (MATBAA BASKISI TÜKENMİŞTİR. GOOGLEBOOKS'TAN OKUYABİLİRSİNİZ)
Yazar: Özkan Eroğlu Var olan sanatsal kavramların-terimlerin dilimize birebir çevrilmesi, pratik biçimde izleyici ve okura sunulması gerçekten sağlam bir birikimi gerektirmekte. Hazırlanacak olan bir başvuru kitabının her kesimden izleyici-okuru da kavraması gerekiyor. Artık izleyici-okurun bilgi birikimi dahilinde; gördüğünü, okuduğunu kavrama, yorumlama ve eleştirme aşamasına gelmesi gerekiyor.
Sizlere sunulan bu “Plastik Sanatlar Sözlüğü”nün, söz konusu başvuru kitapları bağlamında olumlu ve kapsamlı bir örnek olduğunu söyleyebilirim. Sözlük, alfabetik olarak plastik sanatlar (resim, heykel ve mimari) alanının en çok kullanılan terim, tanım, kavramlarını ele almaya çalışmış. Yanı sıra sanatın tarihi, mitolojisi, ikonografisi, felsefesi, estetiği, kuramı, bilimi ve eleştirisine dair kavramlara da yer verilmiş durumda 19,5x13,5 cm, ISBN 978-605-85612-2-9, 160 Sayfa, 70 gr Enzo kağıt.





[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13]

 
 
Copyright © 2013 tekhneyayinlari.com - Sitenin yayın hakları TEKHNE YAYINLARI'NA aittir. Kaynak göstermek şartı ile alıntı yapılabilir.