cialis 20 cialis ohne rezept cialis rezept kamagra deutschland kamagra oral jelly kaufen sildenafil generika cialis ohne rezept viagra rezeptfrei cialis deutschland kamagra 100mg oral jelly viagra deutschland levitra 20 levitra preis viagra bei frauen levitra bayer levitra apotheke kamagra ohne rezept viagra preis kamagra oral jelly

TEKHNE YAYINLARI
 

air max bianche nike air max saldi nike shox rivalry nike huarache scarpe jordan mbt scarpe christian louboutin milano louis vuitton occhiali da sole scarpe louis vuitton louboutin uomo michael kors borse louis vuitton sito ufficiale tiffany gioielli scarpe mbt nike air max bianche nike free run christian louboutin outlet polo ralph lauren prezzo gioielli tiffany polo ralph lauren prezzi nike roshe run louboutin outlet occhiali louis vuitton jordan scarpe borse michael kors spaccio hogan polo ralph lauren uomo

 

HAKKIMIZDA

YENİ YAYINLAR HABERLER

İLETİŞİM

 
 
 

İSLAM SANATI

İSLAM SANATI
Yazar: Özkan Eroğlu İslam sanatı, Müslüman toplumların sanat adına ortaya koyduklarını kapsar. Böyle bir kapsamayı, en basit şekilde “mimarlık ve mimariye bağlı yapıtlar” ile “mimarlık dışı; taşınabilir yapıtlar” şeklinde ele almak olasıdır. Söz konusu bakış, ortaya konan yapıtların biçimsellikleri üzerinden oluşurken, içeriğe dönük İslam sanatının ruhunu belirleyen ise sanatçının veya zanaatçının ruhsal dünyasıdır. Bu ruhsal dünya mistik ve soyut bir dünyadır; gücünü başta kutsal kitap Kur’an’dan alır, yanı sıra çeşitli İslam teolojisine dönük kaynaklardan da beslenir. Böylece teolojik boyutun, sanata yönelik ruhsallığı etkilediği kadar, kişinin kendi ruh ve yaşadığı dünyanın tinsel boyutu da sanatla etkileşime girer.

19,5x13.5 cm, 185 Sayfa, ISBN 978-605-84133-9-9
, 70 gr Enzo kağıt, 20 TL




JOSEPH BEUYS-SANATI VE FELSEFESİNE BİR BAKIŞ

JOSEPH BEUYS-SANATI VE FELSEFESİNE BİR BAKIŞ
Joseph Beuys, İkinci Dünya Savaşı sonrasındaki sanatın en etkili ve aynı zamanda en tartışmalı sanatçılarından biri olmuştur. Heykel, yerleştirme, çizim, grafik ve performans alanlarındaki çalışmalarında şamanizmden ve Rudolf Steiner’in antropozofi öğretisinden etkiler taşıyan ezoterik ve mistik kavramları kullanmıştır. Sanatsal faaliyetlerinin yanında sanat kuramı, eğitim, sosyal felsefe ve politika alanlarında da yaptığı çalışmalarla etkili olmuştur.

19,5x13,5 cm, 119 Sayfa, ISBN 978-­605-­84133­-8­-2
, 70 gr Enzo kağıt, 20 TL




SANAT ELEŞTİRİSİ NEDİR?

SANAT ELEŞTİRİSİ NEDİR?
Yazar: Özkan Eroğlu Kuramsal ve pratik boyutları olan sanat eleştirisi, yapıt ve sanatçıları incelemek, onları aydınlatmak, açıklamak ve değerlendirmektir. Eleştirmenleri, ortaya koyduklarının özü, yargılarının doğruluğu ya da derinliği açısından olduğu gibi, çözümlemede, söyleşide, tartışmada, vb gösterdikleri gayretler açısından da ele alıp değerlendirmek olasıdır. Bu kitabı, gelecek kuşaklardan da gerçek eleştirmen çıkabilsin, eleştirmenliğin sadece akademik olmakla meselenin halledilemeyeceğini genç kuşaklar anlasın ve işlerin nasıl yürüdüğü tam olarak fark edilebilsin diye kaleme aldık.



20x12 cm, 96 Sayfa, ISBN 978-605-84133-7-5
, 70 gr Enzo kağıt, 15 TL




BİR RESME NASIL BAKMALIYIZ? İKİNCİ BASKI

BİR RESME NASIL BAKMALIYIZ? (İKİNCİ BASKI)
Yazar: Özkan Eroğlu Bu kitabın ilk baskısını 2013 yılında yapmıştık. Şimdi ikinci baskısını gerçekleştiriyoruz. Okurdan ilgi gören bu kitabımızı, ikinci baskısı itibariyle “Resmi anlamak için kuramsal yaklaşımlar” alt başlığıyla vermeyi uygun gördük. Çünkü bu kitaba eş, yeni bir kitap daha yayınladık: “Resmi Anlamak”. “Bir Resme Nasıl Bakmalıyız?” kitabının amacı gereği yapmadığını; bol ve renkli örneklerle bir yapıt ve tarih dizgesi üzerinden “Resmi Anlamak” kitabımız; “resmi anlamak için pratik yaklaşımlar” alt başlığıyla yapıyor. Böylece “Bir Resme Nasıl Bakmalıyız” kitabı, artık eşi de olan bir kitap...
Bu kitap, ikinci baskısında içeriğini aynen koruyor. Bazı resim örneklerini yine kullanıyor, fakat yine kuramsal olanı vermek en temel amacı. Kuramsal boyuta sahip bu kitap beş temel bölümden oluşuyor; “Sanat Entelektüeli Olmak”, “Sanat ve Göz”, “Sanatın Önemli Öğretileri”, “Resim Tarihinin Ana Hatları” ve “Resmi Görmek”.


20x12 cm, 152 Sayfa, ISBN 978-605-85612-1-2
, 70 gr Enzo kağıt renkli, 20 TL




RESMİ ANLAMAK

RESMİ ANLAMAK
Yazar: Özkan Eroğlu 2013 yılında “Bir Resme Nasıl Bakmalıyız?” isimli bir kitap yayınlamıştık ve kitabımız okur tarafından heyecanla karşılanmıştı. Bu kitabın ikinci baskısını yapmaya hazırlandığımız bugünlerde, kitabı elden geçirirken aklımıza şu geldi: Bu kitaba bir alt başlık da konulmalı ve şöyle denilmeli: “Resmi anlamak için kuramsal yaklaşımlar”. Çünkü kitap, resim örneklerini içeren bir iki bölüm sunmasına rağmen, tamamıyla kuramsal bir yaklaşım içermekteydi. O zaman bu kitaba eş bir kitap daha hazırlamalıydık ve o kitabın alt başlığı da şöyle olmalıydı: “Resmi anlamak için pratik yaklaşımlar”. İşte şu an elinizde tuttuğunuz “Resmi Anlamak” isimli kitap böylece doğmuş oldu.
“Resmi Anlamak” kitabı, “Bir Resme Nasıl Bakmalıyız?” kitabımızın tersine, içeriği gereği bol ve renkli örnekten oluşmalı, bir dizge olarak seçilmiş resim yapıtı örnekleri üzerine yoğunlaşmalı, elden geldiğince bunların açıklamaları üzerinde durmalı, “Bir Resme Nasıl Bakmalıyız?” kitabının sunduğu kuramsal yaklaşımların iyice pekişmesini sağlamalıydı. Elinizdeki kitabın, böyle bir kitap olduğunu düşünüyoruz. Şimdi hiç bir şey havada kalmayacak, eş olan iki kitap birbirini destekleyerek, okurun sağlam temeller eşliğinde sanat yolculuğuna çıkmasında rehber olabilecek.
Uzun yıllar sanatın içinden ve dışındaki sanatseverlerden şunu duyduk: “Resmi anlamak istiyoruz”. Bir resme bakmakla kalıyor ve gerçekten anlamadıklarını itiraf ediyorlardı. Periyodik olarak “Bir Resme Nasıl Bakmalıyız?” seminerleri verdik ve devam etmekteyiz; sanat izleyicisini daha bilinçlendirmek adına. Günümüzde zamanın hızlı akması ve büyük şehirdeki zorlu yaşam koşullarından ötürü, İstanbul dışındaki okur ve sanatseverlere de söz konusu seminerleri ulaştırmada pratiklik sağlamak amacıyla, böyle bir kitabı hazırlayıp sunmanın doğru olacağını düşündük.

20x12 cm, 128 Sayfa, ISBN 978-605-84133-4-4
, 70 gr Enzo kağıt renkli, 20 TL




KÖTÜLÜK CEMAATLERİ

KÖTÜLÜK CEMAATLERİ
“Kötülük Cemaatleri” isimli kitabı, dünyadaki gnostik bakışın felsefî boyutunu, yaşanan pratikler eşliğinde değerlendirmeye alıyor. Çarpıcı, etkili örnek ve vurgularıyla okuru ciddi şekilde düşünmeye davet ediyor. Bu düşünme, okuru gnostik felsefeye ilgi duymaya da bir çağrı niteliğinde. Farkındalık arttırmayı da amaçlayan kitap, özellikle kültür ve uygarlık tarihine bakmakta olanlara yepyeni bakış açıları kazandırabilir, hatta günlük pratiklerle, geçmiş arasında bağlantılar kurmasına da yararlı olabilir.
Zeynep Sayın, kitabıyla ilgili birçok önemli vurgusundan birinde şunu söylüyor: “…Gnostisizmin tarihsel ortaya çıkışını, bütüne duyulan güvenin sarsılmasına bağlıyor Hans Jonas. Atina’dan Auschwitz’e uzanan bir güzergâh olsa bile, her bir vatandaşa, kendi özgüllüğünü ve özgürlüğünü bahşeden ve bütünü, bu parçaların ilişkisi olarak tanımlayan Atina polis’inden sonra imparatorluk gibi büyük ve karmaşık bir kosmopolis’te buluşulduğu zaman, parça ile bütün arasındaki ilişkinin soyutlaştığından söz ediyor. Birincil amacın, parçanın ve bütünle parçaların arasındaki ilişkisinin korunması yerine bütünün varlığının korunmasına dönüştüğü noktada, bütüne duyulan inanç sarsılıyor. Sözlük anlamıyla imperatif; imperare’den, emir kipinden, buyurmaktan ve buyurganlıktan geliyor imparatorluk; ilişkisini düzenleyemediği parçalarını korumaya değil, yok etmeye yöneliyor. Cizre, Nusaybin, Gezi, Ankara, Suruç, Silvan, LGBT… Kobane’ye giden gençler, Diyarbakır baro başkanı, Suriçi vb., vb… Vicdani redçiliğin kabul edilmediği bir ülkede cepheye yollanan gençleri de bu listeye eklemek gerek. 1209 yılında kiliseye sığınmış isyankârları, halkla beraber yok eden komutan gibi: “Hepsini yakın! Tanrı kendi kullarını ayırt eder!” Kolluk kuvvetlerinden öğretmenlerine, yargıçlarından din adamlarına akıllarına güvenebileceğimiz birer özne olma özelliğini yitirerek, artık kendimizi sakınmamız gereken birer nesneye dönüşüyor böyle bir bütünün parçaları; kötülük, kendini kullanma yeteneğini göstermeyen bir aklın araçsallığından kaynaklanıyor…”

20x12 cm, 96 Sayfa, ISBN 978-605-84133-3-7
, 70 gr Enzo kağıt, 15 TL




MATISSE VE PICASSO

MATISSE VE PICASSO
Yazar: Özkan Eroğlu “Matisse ve Picasso” isimli bu kitap, öyle bilindik bir yan yanalıktan öte, “görme”, “görü” ve “durugörü” konularını iki sanatçı üzerinden ele almaya, yaptığı açıklamalarla eleştirel mekanizmayı işleterek, kendine özgü bir yorum ortaya koymaya çalışıyor. Uzunca zaman bu iki sanatçı üzerine toplanan kaynaklar, düşünmeler, hissetmelerin, bize bu çalışmayı yapma olanağı verdiğini ifade etmeliyiz.
20. yüzyılın modern sanat algısı, Matisse ve Picasso’nun yan yana konumlandırılmasına zemin hazırlamış, bu nadir durum iki sanatçının 1906’da tanışmalarıyla daha da resmî bir hal almıştır. Modern sanatın renk ve çizgi boyutlarına büyük bir zenginlik kazandıran Matisse ve Picasso, 20. yüzyıldaki modern atılımların “renk” ve “çizgi” öncüleri olarak da görülür. Picasso, sanatının hiçbir zaman bir kurama bağlanmasını istememiş, bu tip şeylere karşı çıkmış, sanat algısının kuramlaşması konusu ise, daha çok başka kimseler tarafından önerilen bir şey olmuştur. Her iki sanatçının da hemen aynı yıllarda çıkış yapmaları, aslında onların en net yan yana gelme nedenidir.
İki sanatçı renk ve çizgiden yana olan özelliklerini öne çıkararak gücünü Cézanne’ın “hemen her öğeyi geometriye indirgeyen plastik boyut” felsefesinden alır ve bu felsefe, Matisse’de renk ve kapladığı alanı, Picasso’da da çizgi ve çizginin temsil ettiği plastik alanın belirlenmesinde etkin olur. Matisse’de iç duygu gerçekliği, duygu ve düşüncenin plastik öğeler aracılığıyla dile getirilmesi söz konusudur. Picasso ise plastik öğelerin çehresini değiştirerek izleyici göz üzerinde bir matematik gerçekliğin kabulüne dek işi götürmeye çalışır.

19,5x13,5 cm, 104 Sayfa, renkli baskı, ISBN 978-605-84133-2-0
, 70 gr Enzo kağıt renkli 20 TL




MODERN SANAT- 20. YÜZYILDA

MODERN SANAT- 20. YÜZYILDA
Yazar: Özkan Eroğlu Kitap, 20. yüzyıldaki modern sanata dair bir şeyler söylemek istiyor. Söylemek istediğini kendine göre bir kataloglama mantığı içinde, ilgili zaman diliminin “modern” sanat ve sanatçı olguları üzerinden ele alırken, bir “20. yüzyılda modern sanatın küçük tarihi” öneriyor.
Kitabın genel amacı ve kapsamında ele alınan sanatçılar, 20. yüzyılın modern sanat algısını oluşturarak, söz konusu algıyı derinden etkileyen sanatçılardır. Bu sanatçıların en derin iz bırakanları, en kapsamlı şekilde ele alınmaya çalışılmıştır. Genişçe ele alınan sanatçılar, zaman dilimlerinin hem modern, hem de kalıcı isimleri olarak gözükenleri olarak yorumlanmıştır. Günümüze yaklaştıkça eğilim veya üslup konusunun daha çok dikkat çektiği görülecektir. Çünkü son yıllarda kişilerden çok, olaylar daha ön planda yer almakta ve sanat, ancak sansasyon ile birlikte var olabilmektedir. Artık günümüzde “yaratıcı sanatçı” bulmak oldukça zorlaşmış, neredeyse olanaksız hale gelmiş durumdadır.
Kitap, yazarının, “Sanatın Tarihi” ve “Türkiye’de Resim Sanatı” kitaplarının ardından bir devam mantığı içinde hem bir zinciri tamamlaması, hem de ülkemiz sanat tarihi ortamına sunulan bir üçlemenin oluşmasını sağlaması açısından da büyük önem taşıyor.



19,5x13,5 cm, 424 Sayfa, ISBN 978-605-84133-1-3
, 70 gr Enzo kağıt 45 TL




ARTAB RESİMLERİ

ARTAB RESİMLERİ
Yazar: Özkan Eroğlu “M. Turgul Anday’ın Artab’ları, Türkiye’deki resim sanatının modern çağdaş yapısını ilgilendiren ve ülkemizdeki modern çağdaş resim sanatı içinde bu denli yoğunlukta çeşitlemeci-varyasyon yanlısı başka bir sanatçının daha olup olmadığı konusu üzerinde de düşünmeye iter. Böyle bir durumda ülkemiz resmi içinde Nejad Melih Devrim’in sanat algısına yakın duran ve kimi zaman Anday’ın ondan daha etkili genleşmelerine tanık olduğumuzu da ifade etmemiz gerekir. Avni Lifij’in modern çağdaş resim sanatımıza kazandırdığı romantik boyut bağlamındaki halet-i ruhiye durumunun, hem de çoğul bir dil kazanarak hemen her Artab kompozisyonunda karşımıza çıktığını dile getirmek hiç de yanlış bir vurgulama olmaz. Buradan M. Turgul Anday’ın sanat algısının, bizi Wassily Kandinsky ve Rudolf Steiner’in tinsellikle ilgili tezlerine dek götürdüğünü bile rahatlıkla ifade edebiliriz.”



23x19 cm, 136 Sayfa, 978-605-84133-0-6
, 135 gr kuşe renkli baskı, 20 TL




DANTE’Yİ BETİMLEMEK

DANTE’Yİ BETİMLEMEK
Kitap, Dante’yi, başyapıtı “İlahi Komedya”yı ve onu konu alan sanat yapıtlarının izini sürüyor; bir anlamda plastik sanatlar tarihinde sözü edilen izi, olanca gücüyle okurla paylaşmak istiyor. Kitabın hazırlanış nedenini de şu vurgu tüm açıklığıyla ortaya koyuyor: Voltaire “Dante Alighieri’yi herkes tanır, fakat onun başyapıtı İlahi Komedya’yı tümüyle okuyan azdır. Hiç kimse onu tümüyle okumadığı için Dante’ye daima hayranlık duyulacaktır” demekten kendini alamamıştır.
Simge Özer Pınarbaşı’nın geniş bir kaynakçayı değerlendirerek hazırladığı bu kitap, bir anlamda sanat tarihi ile edebiyatı buluşturuyor; bir sorunsallaştırmaya tabi tutuyor ve bu sorunsalın çözümlenme işlemi de kendini yine kitapta göstermesini biliyor. Bir başka deyişle kitaptaki bütün bu gelişmeleri, bir sanat tarihçisinin Dante’ye ve başyapıtına dikkat kesilmesi olarak da yorumlayabiliriz.


19,5x13,5 cm, 176 Sayfa, 978-605-84817-6-3
, 70 gr Enzo kağıt+kuşe renkli baskı 25 TL





[1] [2] [3] [4] [5] [6]

 
 
Copyright © 2013 tekhneyayinlari.com - Sitenin yayın hakları TEKHNE YAYINLARI'NA aittir. Kaynak göstermek şartı ile alıntı yapılabilir.